ULFA LIVIA SARI (2024) Kesulitan Belajar Kosakata Bahasa Inggris Yang Dihadapi Siswa SMPN 3 Palu. Sarjana thesis, Universitas Tadulako.
Full text not available from this repository.Abstract
This research is aimed to identify students’ difficulties in learning English
vocabulary and to identify the teachers’ techniques in teaching English vocabulary
 of eight grade in SMPN 3 Palu. It used a descriptive qualitative design with
 classroom observation and semi-structured interview as the research instruments. In this research, the teacher and eight grade students of SMPN 3 Palu were
 selected as the research subjects. The results of this research show that students
 face several difficulties in learning English vocabulary. These difficulty were
 understanding the meaning of new words, pronouncing the word, making
 comparative form of the word and changing the word based on the context. The
 causes of students’ difficulties were unfamiliar with English word, different
 writing and pronunciation in English, lack of word understanding about how to
use the prefix and suffix, the students do not understand the placement of
vocabulary in the sentence and the students are not interested in learning English. Furthermore, the teacher employed some techniques in teaching English
 vocabulary those are completing a sentence, reading the dialogues on textbook, using picture/object and memorizing the words. In this research, the teacher
 implies several techniques but the students still have difficulties in learning
 English therefore the teacher can finds another techniques to give solutions to the
 students problems.
Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi kesulitan siswa dan
mengidentifikasi teknik guru dalam mengajar kosakata Bahasa Inggris. Penelitian
 ini menggunakan desain deskriptif kualitatif dengan observasi kelas dan
 wawancara semi-struktur sebagai instrumen penelitian. Pada penelitian ini, Guru
 dan siswa kelas delapan SMPN 3 Palu dipilih sebagai subjek penelitian. Hasil
 dari penelitian ini menunjukkan bahwa siswa menghadapi beberapa kesulitan
 dalam mempelajari kosakata Bahasa Inggris yaitu menemukan arti dari kata baru, mengucapkan kata, membuat bentuk kata komparatif dan mengubah kata sesuai
 konteks. Penyebab dari kesulitan siswa adalah tidak familiar dengan kosakata
 bahasa Inggris, perbedaan penulisan dan pengucapan dalam bahasa Inggris, kurangnya pemahaman tentang penggunaan kata imbuhan, siswa tidak paham
mengenai penempatan kata dalam suatu kalimat dan siswa tidak tertarik untuk
 belajar bahasa Inggris. Guru menggunakan teknik dalam mengajarkan kosakata
 Bahasa Inggris seperti melengkapi kalimat, membaca percakapan, menggunakan
 gambar atau benda, menghafal kosakata. Dalam penelitian ini, guru sudah
 menerapkan beberapa teknik tetapi siswa masih mengalami kesulitan dalam
 mempelajari bahasa inggris, untuk itu guru dapat mencari teknik lain sebagai
 solusi dari kesulitan siswa.
| Item Type: | Thesis (Sarjana) | 
|---|---|
| Commentary on: | Eprints 0 not found. | 
| Divisions: | Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris Library of Congress Subject Areas > L Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris | 
| SWORD Depositor: | Users 0 not found. | 
| Depositing User: | Users 0 not found. | 
| Date Deposited: | 22 Jan 2025 07:16 | 
| Last Modified: | 06 Feb 2025 07:14 | 
| URI: | https://repository.untad.ac.id/id/eprint/116973 | 
| Baca Full Text: | Baca Sekarang | 

