Kesulitan Belajar Kosakata Bahasa Inggris Yang Dihadapi Siswa SMPN 3 Palu

ULFA LIVIA SARI (2024) Kesulitan Belajar Kosakata Bahasa Inggris Yang Dihadapi Siswa SMPN 3 Palu. Sarjana thesis, Universitas Tadulako.

Full text not available from this repository.

Abstract

This research is aimed to identify students’ difficulties in learning English
vocabulary and to identify the teachers’ techniques in teaching English vocabulary
of eight grade in SMPN 3 Palu. It used a descriptive qualitative design with
classroom observation and semi-structured interview as the research instruments. In this research, the teacher and eight grade students of SMPN 3 Palu were
selected as the research subjects. The results of this research show that students
face several difficulties in learning English vocabulary. These difficulty were
understanding the meaning of new words, pronouncing the word, making
comparative form of the word and changing the word based on the context. The
causes of students’ difficulties were unfamiliar with English word, different
writing and pronunciation in English, lack of word understanding about how to
use the prefix and suffix, the students do not understand the placement of
vocabulary in the sentence and the students are not interested in learning English. Furthermore, the teacher employed some techniques in teaching English
vocabulary those are completing a sentence, reading the dialogues on textbook, using picture/object and memorizing the words. In this research, the teacher
implies several techniques but the students still have difficulties in learning
English therefore the teacher can finds another techniques to give solutions to the
students problems.

Penelitian ini bertujuan untuk mengidentifikasi kesulitan siswa dan
mengidentifikasi teknik guru dalam mengajar kosakata Bahasa Inggris. Penelitian
ini menggunakan desain deskriptif kualitatif dengan observasi kelas dan
wawancara semi-struktur sebagai instrumen penelitian. Pada penelitian ini, Guru
dan siswa kelas delapan SMPN 3 Palu dipilih sebagai subjek penelitian. Hasil
dari penelitian ini menunjukkan bahwa siswa menghadapi beberapa kesulitan
dalam mempelajari kosakata Bahasa Inggris yaitu menemukan arti dari kata baru, mengucapkan kata, membuat bentuk kata komparatif dan mengubah kata sesuai
konteks. Penyebab dari kesulitan siswa adalah tidak familiar dengan kosakata
bahasa Inggris, perbedaan penulisan dan pengucapan dalam bahasa Inggris, kurangnya pemahaman tentang penggunaan kata imbuhan, siswa tidak paham
mengenai penempatan kata dalam suatu kalimat dan siswa tidak tertarik untuk
belajar bahasa Inggris. Guru menggunakan teknik dalam mengajarkan kosakata
Bahasa Inggris seperti melengkapi kalimat, membaca percakapan, menggunakan
gambar atau benda, menghafal kosakata. Dalam penelitian ini, guru sudah
menerapkan beberapa teknik tetapi siswa masih mengalami kesulitan dalam
mempelajari bahasa inggris, untuk itu guru dapat mencari teknik lain sebagai
solusi dari kesulitan siswa.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Commentary on: Eprints 0 not found.
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris
Library of Congress Subject Areas > L Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris
SWORD Depositor: Users 0 not found.
Depositing User: Users 0 not found.
Date Deposited: 22 Jan 2025 07:16
Last Modified: 06 Feb 2025 07:14
URI: https://repository.untad.ac.id/id/eprint/116973
Baca Full Text: Baca Sekarang

Actions (login required)

View Item
View Item