R. NUR ANUGRA RAHMADANI (2024) Menggunakan Word Connection Game Untuk Meningkatkan Penguasaan Kosakata Siswa Kelas Delapan SMP Negeri 19 Palu. Sarjana thesis, Universitas Tadulako.
Full text not available from this repository.Abstract
R. Nur Anugra Rahmadani, A12120015. This Skripsi is entitled “Using Word
Connection Game to Improve Vocabulary Mastery of the Eighth Grade Students
at SMP Negeri 19 Palu.†English Education Study Program Language and Art
Education Department Teacher Training and Education Faculty Tadulako University,
under the supervision of Ferry Rita, Rofiqoh, and Maf’ulah.
The objective of the research is to prove whether using word connection game
can improve vocabulary mastery of the students or not. It is a true-Experimental
research. It involved eighth-grade students of SMP Negeri 19 Palu. The researcher gave
a pre-test about vocabulary to measure the students’ previous score in vocabulary
before giving treatment and gave posttest after gave the treatment. The data gathered
were analyzed statistically to find out the significant difference between the
experimental and control class. The data indicates that the mean score of the
experimental class (79.60) was higher than mean score of the control class (65.63). By
applying a significance level of 0.05, it was found that the t-counted (3.25) was higher
than the t-table (1.68). It means that the hypothesis of the research is accepted. In
conclusion, using word connection game can improve vocabulary mastery of the
eighth-grade students at SMP Negeri 19 Palu. The implication of the findings to the
teaching of vocabulary in the class is that the teacher needs game to make the class
more interesting as well as make the students improve their vocabulary.
Keywords: Improve, Vocabulary, Word connection game.
R. Nur Anugra Rahmadani, A12120015. Penelitian ini berjudul “Menggunakan word
connection game untuk meningkatkan penguasaan kosakata siswa kelas delapan di
SMP Negeri 19 Palu.†Program studi Pendidikan Bahasa Inggris, Jurusan Bahasa
dan Seni, Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan, Universitas Tadulako. Dibawah
bimbingan Ferry Rita, Rofiqoh and Maf’ulah.
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk membuktikan apakah penggunaan
permainan koneksi kata dapat meningkatkan penguasaan kosakata siswa atau tidak.
Ini adalah penelitian eksperimental sejati. Penelitian ini melibatkan siswa kelas VIII
SMP Negeri 19 Palu. Peneliti memberikan pre-test tentang kosakata untuk mengukur
skor siswa sebelumnya dalam kosakata sebelum memberikan perlakuan dan
memberikan posttest setelah memberikan perlakuan. Data yang dikumpulkan
dianalisis secara statistik untuk mengetahui perbedaan signifikan antara kelas
eksperimen dan kelas kontrol. Data tersebut menunjukkan bahwa nilai rata-rata kelas
eksperimen (79,60) lebih tinggi dibandingkan nilai rata-rata kelas kontrol (65,63).
Dengan menggunakan taraf signifikansi 0,05 diperoleh thitung (3,25) lebih besar
dibandingkan ttabel (1,68). Artinya hipotesis penelitian diterima. Kesimpulannya,
penggunaan permainan koneksi kata dapat meningkatkan penguasaan kosakata siswa
kelas VIII di SMP Negeri 19 Palu. Implikasi dari temuan ini terhadap pengajaran
kosakata di kelas adalah bahwa guru memerlukan permainan untuk membuat kelas
lebih menarik serta membuat siswa meningkatkan kosakata mereka.
Kata kunci: Memperbaiki, Kosakata, permainan koneksi kata.
Item Type: | Thesis (Sarjana) |
---|---|
Commentary on: | Eprints 0 not found. |
Divisions: | Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris Library of Congress Subject Areas > L Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris |
SWORD Depositor: | Users 0 not found. |
Depositing User: | Users 0 not found. |
Date Deposited: | 22 Jan 2025 07:16 |
Last Modified: | 06 Feb 2025 07:14 |
URI: | https://repository.untad.ac.id/id/eprint/119369 |
Baca Full Text: | Baca Sekarang |