Persepsi Siswa Tentang Penggunaan Google Classroom Dalam Pembelajaran Bahasa Universitas Tadulako

JIHAN NABILA (2022) Persepsi Siswa Tentang Penggunaan Google Classroom Dalam Pembelajaran Bahasa Universitas Tadulako. Sarjana thesis, Universitas Tadulako.

Full text not available from this repository.

Abstract

ABSTRACT
Jihan Nabila (A12116150). Students’ Perceptions on the use of Google
Classroom in Language Learning at Tadulako University. English Education
Study Program, Language and Art Education Department, Teacher Training and
Education Faculty, Tadulako University, under the supervision of Aminah.
The purpose of this study is to find out Students’ perceptions on the use of Google
classroom in Language Learning at Tadulako University. This research is
descriptive qualitative research design. The subjects were students from the 2019
batch of the English Education Program. Questionnaires were used to collect the
data. The data were analysed and interpreted through qualitative procedure. The
findings indicate that the students have positive perception on the use of Google
classroom in Language Learning at Tadulako University. Based on the results, it
shows that Google classroom used in online learning during the midst of Covid-19
pandemic was efficient because the application becomes alternative way to
conduct learning activity from home. It is the most efficient application. Almost
all of the student respondents said that the most efficient, comfortable and
economical application to use during the pandemic is Google classroom.
Keywords: Google classroom, Language learning, English Language Education
Department
ABSTRAK
Jihan Nabila (A12116150). Persepsi Mahasiswa Tentang Penggunaan Google
Classroom Dalam Pembelajaran Bahasa di Universitas Tadulako. Program
Studi Pendidikan Bahasa Inggris, Jurusan Pendidikan Bahasa dan Seni, Fakultas
Keguruan dan Ilmu Pebdidikan., Universitas Tadulako, di bawah bimbingan
Aminah.
Tujuan dari penelitian ini adalah bentuk mengetahui Persepsi Mahasiswa Tentang
Penggunaan Google Classroom Dalam Pembelajaran Bahasa di Universitas
Tadulako. Penelitian ini merupakan rancangan penelitian qualitatif deskriptif.
Mata pelajaran tersebut adalah mahasiswa dari Program Studi Pendidikan Bahasa
Inggris angkatan 2019. Kuesioner di gunakan untuk pengumpulan data. Data
dianalisis dan ditafsirkan melalui prosedur kualitatif. Temuan menunjukan bahwa
para siswa memilki persepsi positif tentang penggunaan Google Classroom dalam
pembelajaran bahasa di Universitas Tadulako. Berdasarkan hasil penelitian
menunjukan bahwa Google Classrom yang digunakan dalam pembelajaran daring
di tengah pandemic Covid-19 menjadi efesien karena aplikasi tersebut menjadi
alternatif untuk cara melakukan aktivitas belajar di rumah. Ini adalah aplikasi
yang efesien. Hampir semua responden mahasiswa mengatakan bahwa aplikasi
paling efesien, nyaman, dan ekonomis untuk digunakan selama pandemic adalah
Google Classroom.
Kata kunci: Google Classroom, Pembelajaran Bahasa, Departemen Pendidikan
Bahasa Inggris.

Item Type: Thesis (Sarjana)
Commentary on: Eprints 0 not found.
Divisions: Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris
Library of Congress Subject Areas > L Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris
SWORD Depositor: Users 0 not found.
Depositing User: Users 0 not found.
Date Deposited: 22 Jan 2025 07:16
Last Modified: 06 Feb 2025 07:14
URI: https://repository.untad.ac.id/id/eprint/134883
Baca Full Text: Baca Sekarang

Actions (login required)

View Item
View Item