JIHAN NABILA (2022) Persepsi Siswa Tentang Penggunaan Google Classroom Dalam Pembelajaran Bahasa Universitas Tadulako. Sarjana thesis, Universitas Tadulako.
Full text not available from this repository.Abstract
ABSTRACT
Jihan Nabila (A12116150). Students’ Perceptions on the use of Google 
Classroom in Language Learning at Tadulako University. English Education 
Study Program, Language and Art Education Department, Teacher Training and 
Education Faculty, Tadulako University, under the supervision of Aminah.
The purpose of this study is to find out Students’ perceptions on the use of Google 
classroom in Language Learning at Tadulako University. This research is 
descriptive qualitative research design. The subjects were students from the 2019 
batch of the English Education Program. Questionnaires were used to collect the 
data. The data were analysed and interpreted through qualitative procedure. The 
findings indicate that the students have positive perception on the use of Google 
classroom in Language Learning at Tadulako University. Based on the results, it 
shows that Google classroom used in online learning during the midst of Covid-19 
pandemic was efficient because the application becomes alternative way to 
conduct learning activity from home. It is the most efficient application. Almost 
all of the student respondents said that the most efficient, comfortable and 
economical application to use during the pandemic is Google classroom.
Keywords: Google classroom, Language learning, English Language Education 
Department
ABSTRAK
Jihan Nabila (A12116150). Persepsi Mahasiswa Tentang Penggunaan Google 
Classroom Dalam Pembelajaran Bahasa di Universitas Tadulako. Program 
Studi Pendidikan Bahasa Inggris, Jurusan Pendidikan Bahasa dan Seni, Fakultas 
Keguruan dan Ilmu Pebdidikan., Universitas Tadulako, di bawah bimbingan 
Aminah.
Tujuan dari penelitian ini adalah bentuk mengetahui Persepsi Mahasiswa Tentang 
Penggunaan Google Classroom Dalam Pembelajaran Bahasa di Universitas 
Tadulako. Penelitian ini merupakan rancangan penelitian qualitatif deskriptif. 
Mata pelajaran tersebut adalah mahasiswa dari Program Studi Pendidikan Bahasa 
Inggris angkatan 2019. Kuesioner di gunakan untuk pengumpulan data. Data 
dianalisis dan ditafsirkan melalui prosedur kualitatif. Temuan menunjukan bahwa 
para siswa memilki persepsi positif tentang penggunaan Google Classroom dalam 
pembelajaran bahasa di Universitas Tadulako. Berdasarkan hasil penelitian 
menunjukan bahwa Google Classrom yang digunakan dalam pembelajaran daring 
di tengah pandemic Covid-19 menjadi efesien karena aplikasi tersebut menjadi 
alternatif untuk cara melakukan aktivitas belajar di rumah. Ini adalah aplikasi 
yang efesien. Hampir semua responden mahasiswa mengatakan bahwa aplikasi 
paling efesien, nyaman, dan ekonomis untuk digunakan selama pandemic adalah 
Google Classroom.
Kata kunci: Google Classroom, Pembelajaran Bahasa, Departemen Pendidikan 
Bahasa Inggris.
| Item Type: | Thesis (Sarjana) | 
|---|---|
| Commentary on: | Eprints 0 not found. | 
| Divisions: | Fakultas Keguruan dan Ilmu Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris Library of Congress Subject Areas > L Pendidikan > Pendidikan Bahasa Inggris | 
| SWORD Depositor: | Users 0 not found. | 
| Depositing User: | Users 0 not found. | 
| Date Deposited: | 22 Jan 2025 07:16 | 
| Last Modified: | 06 Feb 2025 07:14 | 
| URI: | https://repository.untad.ac.id/id/eprint/134883 | 
| Baca Full Text: | Baca Sekarang | 

